På svenska In English

Köpinformation

Betalningssätt

Du kan välja mellan följande betalningssätt i Sverige:

Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor.

Delbetalning via Klarna Konto.

Kortbetalning med VISA eller MasterCard.

Direktbetalning till PG eller BG

Faktura

Om du inte vill betala direkt med kort kan du välja faktura som betalningssätt. Då behöver du inte betala förrän efter att du fått hem dina varor.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna AB. Fakturan skickas separat via e-post från Klarna.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Vega Marin HB överlåtna till Klarna AB.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid - alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 29 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.

 Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29 kr inkl moms.

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

 

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Allmänna villkor hittar du här.

Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard på lyko.se. Vi samarbetar med DIBS Payment Services, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment Services, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till lyko.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

 Direktbetalnig PG och BG

Vid direktbetalning till PG eller BG är det viktigt att du uppger namn och ordernummer

Bankgiro 315-3913
Plusgiro: 417 462-9

IBAN SE97 9500 0099 6026 0417 4629
BIC-adress NDEASESS

 Ångerrätt och bytesrätt.

Villkor vid kapelltillverkning:

När det gäller kapell vilka alla är specialtillverkade för just din båt enligt dina önskemål är detta köp  undantaget distans- och hemförsäljningslagen. Vi levererar enbart kapell som är tillverkade efter de original mallar som vår kapellmakare har. Feltillverkade kapell enligt original mallar kan återlämnas med original förpackningen och i oskadat skick avseende på skador och smuts. Beställnings information gäller som bindande avtal. Detta köp ger inte med automatik 14 dagars ångerrätt. Naturligtvis är vi lyhörda för reklamationer, och i händelse av reklamation står vi för returfrakten, men kontakta oss först

Övriga pordukter

Vid köp erhåller du som kund ångerrätt och bytesrätt i 14 dagar, i enlighet med Distansavtalslagen, under förutsättning att produkten är oanvänd, i väsentligen oförändrat skick, i obruten förpackning och mot uppvisande av kvitto.

Ångerfristen om 14 dagar börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

Önskar du returnera en produkt fyller du i en ångerblankett kan hämtas från konsumentverket. och skickar den till reklamation@vegamarin.se för att få leveransadress för returen.  Varan ska vara i originalförpackning, och förbrukningsvaror ska inte vara öppnade.

Avbeställning.

Kunden har rätt att avbeställa varor innan leverans vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnader vi har för varan före avbeställningen.

Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilken bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar efter att returen mottagits och godkänts.

Reklamation

Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta Vega Marin så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Reklamation tiden är 3 år.  Förbered dig genom att:

ha ordernummer och kvitto till hands

notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt

ta ett foto som tydligt visar skadan/felet

Maila därefter informationen till Vega Marin ”reklamation@vegamarin.se”

Tänk på det här.

För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.

Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den.

Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar. Vi förbehåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.

Personuppgiftspolicy

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.

Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kunders beställningar och kunna erbjuda relevant marknadsföring.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.


2017-07-28